środa, 31 października 2012

SAŁATKA Z MIĘSEM MIELONYM


Jutro pewnie spędzę pół dnia na cmentarzach, więc dziś wieczorem zabieram się za gotowanie, już mam gotową sałatkę, zaraz zabieram się za resztę. Przepis na tę sałatkę znalazłam kiedyś przypadkiem w Internecie, spróbowałam i od tej pory dość często ją przygotowuje na specjalne okazje. Przepis zapożyczyłam z tej strony, troszkę zmieniłam wychodzi naprawdę fantastyczna. 


Składniki:
Sos czosnkowo - ziołowy:
-        3 ząbki czosnku
-        4 łyżki jogurtu greckiego
-        4 łyżki śmietany
-        3 łyżki musztardy czosnkowej ( ja dałam zwykłą)
-        1 łyżeczka ziół prowansalskich
-        1 łyżeczka majeranku
-        1 łyżeczka suszonego koperku
-        sól morska (dałam zwykłą)
-        pieprz czosnkowy (dałam zwykły)
Mięso:
-        ½ kg mielonego mięsa
-        1 jajko
-        ostra papryka w proszku
-        słodka papryka w proszku
-        pieprz mielony
-        kminek ( nie dałam)
-        oregano
-        2 łyżki oleju
Dodatkowo:
-        ½ mniejszej kapusty pekińskiej
-        2 średnie pomidory
-        10 dag pora (biała część) 
-        Kulka sera mozzarella
Czosnek obrać i zmiażdżyć. Do miseczki przełożyć jogurt grecki, śmietanę i musztardę. Dodać czosnek, zioła prowansalskie, majeranek, koperek oraz sól i pieprz do smaku. Całość wymieszać i odstawić do lodówki na około 60 minut. Mięso mielone przełożyć do miski, dodać do niego jajko, ostrą i słodką paprykę w proszku, pieprz i oregano. Całość dokładnie wymieszać. Wyłożyć na patelnie, na rozgrzany olej, i usmażyć. Następnie ostudzić. Kapustę pekińską pokroić. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Por pokroić w półplasterki. Ser mozzarella pokroić w kostkę. W dużej przezroczystej misce układać przygotowane składniki w następującej kolejności: połowę kapusty pekińskiej, połowę pomidorów, połowę pora, połowę sosu, ostudzone mielone mięso, pozostałą kapustę pekińską, pozostałe pomidory, pozostały por, pozostały sos i na górę ser mozzarella. Wierzch posypać świeża lub suszona bazylią.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz