wtorek, 11 czerwca 2013

LECZO Z INDYKA

Z indyka bardzo, naprawdę bardzo rzadko coś robię, głównie pewnie z uwagi jednak na jego cenę, ale w końcu zaszalałam i z zrobiłam leczo z indyka. 




Składniki
-        0, 5 kg fileta z indyka
-        1 papryka słodka ( u mnie czerwona)
-        1 cebula
-        1 mała cukinia
-        2 pomidory
-        10 – 15 dag fasolki szparagowej
-        80 g koncentratu pomidorowego
-        Natka pietruszka
-        Sól
-        Pieprz
-        Ew. vegeta
Mięso z indyka pokroić w kostkę, obsypać delikatnie solą i obsmażyć na rozgrzanej patelni grillowej. Cebulę posiekać, lekko podsmażyć w garnku, dodać do niej pokrojone w kostkę papryki, cukinię oraz fasolkę. Następnie przełożyć do nich mięso. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, pokroić i również dodać do warzyw. Podlać odrobiną. Dusić na małym ogniu do momentu aż warzywa będą miękkie( 30 – 40 min). Jeśli woda wyparuje dolać jej jeszcze trochę. Pod koniec duszenia dodać koncentrat pomidorowy. Leczo doprawić i dodać posiekaną natkę pietruszki.
Ja do tego lecza nie dałam przecieru, ale zdecydowanie powinien być.



2 komentarze:

  1. Lubię leczo. Niestety w moim domu zazwyczaj jest mega pikantna wersja ze smażoną kiełbasą. Niedobrze i ciężko mi na samą myśl, ale co zrobić... Takie "delikatne" podniebienia rodziców i siostry...
    Z indykiem wygląda o niebo lepiej!
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u mnie również takie z kiełbasą często się robi, ale mąż musiał przejść na dietę i ta wersja specjalnie dla niego :)
      Na bloga chętnie zaglądnę :)

      Usuń