wtorek, 25 września 2012

TARTA Z JABŁKAMI


Dostałam od znajomego skrzynkę jabłek, parę dni wcześniej kupiłam sobie silikonową formę na tartę, więc nic innego mi nie pozostało jak tylko ją upiec.
Składniki

-        20 dag mąki
-        10 dag masła lub margaryny
-        20 dag cukru
-        Jedno żółtko
-        1 łyżeczka kwaśnej śmietany
-        Jabłka
-        Cynamon
W misce wyrobić ciasto na tartę, z mąki, żółtka, śmietany, masła i połowy cukru zagnieść ciasto, wstawić na 0,5 godziny do lodówki. W międzyczasie jabłka obrać i pokroić na cienkie plasterki. Wyciągnąć ciasto z lodówki i wyłożyć nim formę, nakłuć delikatnie widelcem w kilku miejscach, ułożyć na nim pokrojone jabłka, posypać pozostałym cukrem i cynamonem. W piekarniku rozgrzanym do 180 -  200  stopni piec około 20 minut.
Dziś tartę podałam z bitą śmietaną posypaną startą gorzką czekoladą.


4 komentarze:

  1. i bardzo dobrze zrobiłaś piekąc taka pyszna tarte!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba będę musiała częściej bo wszystkim bardzo smakowała no i jabłek mam pod dostatkiem teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś będzie próba :) Mam nadzieję że wyjdzie jak na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
  4. :) napisz jak Ci wyszła i przede wszytskim jak smakowała

    OdpowiedzUsuń