czwartek, 29 sierpnia 2013

SOS SŁODKO - KWAŚNY

Kolejna porcja papryki zrobiona. Tym razem jest to sos słodko – kwaśny. Sąsiadka przyniosła mi przepis, szybko go wypróbowałam i pomimo, że nie przepadam, za ananasem i to jeszcze z warzywami, to wyjątkowo tu w tym sosie mi nie przeszkadzał



Składniki
-        3kg pomidorów
-        1 kg cebuli
-        2 szt papryki czerwonej
-        2 szt papryki żółtej
-        1 puszka ananasów
-        1 puszka kukurydzy
-        10 ząbków czosnku
-        2 szklanki cukru
-        1 szklanka octu
-        2 łyżki musztardy
-        2 łyżki papryki słodkiej
-        2 łyżki soli
-        2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
-        1/2 łyżeczki chili ( można mniej lub więcej)
-        1 łyżka curry
-        1 niepełna łyżka pieprzu

Pomidory sparzyć i obrać ze skórki. Pokroić w kostkę cebulę, wymieszać z pomidorami i gotować około 1 godziny na wolnym ogniu (małym ogniu).
Pokroić w drobną kostkę ananasa, paprykę, kukurydzę, dodać do pomidorów i gotować 1/2 godz. Potem dodać przyprawy, ocet, cukier, czosnek i zagotować, na końcu dodać mąkę ziemniaczaną zagotować i na gorąco nakładać do słoików, zakręcić i odwracać na około 10 minut.


4 komentarze:

  1. Dałam połowę cukru i też wyszło słodkie. Dodałam zamiast pędów bambusa marchewkę pokrojoną w słupki i lekko zarumienioną na oliwie. Wyszło pysznie! Dzięki, Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że smakowało, ja pędów też nie dawałam, a ilość cukru zawsze można regulować bo to zależy już od naszych kubków smakowych :)

      Usuń