wtorek, 25 września 2012

ZUPA MEKSYKAŃSKA


Zupa ta idealnie nadaje się na chłodniejsze dni, jest sycąca, rozgrzewająca. Można także spokojnie zaserwować ja na domowych uroczystościach, a dla miłośników pikanterii w sam raz.
Składniki

-        1/2 kg mielonego mięsa ( ja dałam wieprzowo – wołowe)
-        3 papryki różnego koloru
-        1 puszka czerwonej fasoli
-        Kawałeczek papryczki chili lub łyżeczka chili
-        1 puszka kukurydzy
-        2 małe cebule czerwone
-        3 ząbki czosnku
-        3 ogórki konserwowe
-        Pomidory z puszki
-        Sól, pieprz
-        Ser żółty

Na patelni na rozgrzanym tłuszczu podsmażyć drobno pokrojoną cebulę i czosnek, dodać mięso mielone – również podsmażyć. Tak przygotowane przełożyć do garnka, zalać wodą ( nie za dużo, bo zupa nie może być zbyt rzadka. Następnie dodać pokrojona paprykę i ogórka konserwowego. Po około 10 minutach gotowania dodałam kukurydzę i fasolę z puszki ( ja osobiście daję bez zalewy, ale wiem, ze niektórzy dają razem z zalewami) oraz pomidory z puszki (pokroić je i te już dać z zalewą). Dodać przyprawy ( ilość papryczki chili czy chili mielonego zależy od tego jaką chcemy mieć ostrą zupę). Można dodać też inne przyprawy, (jakie kto lubi, np. zioła prowansalskie, vegetę czy kolendrę).  Na wierzch zetrzeć ser żółty. Ja podałam ją z bagietką.


7 komentarzy:

  1. Ale smakowita :D Uwielbiam meksykańskie naleśniki, uwielbiam chilli con carne, więc i to danie z pewnością jest pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. jest pyszne, tym bardziej, że smak i ostrość można regulować samemu, według własnych upodobań :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczna :) Choć jak w meksykańskim stylu to zrezygnowałabym z tych ogórków konserwowych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie że tak :),ja dodałam bo lubię ich posmak, ale fakt, że do kuchni meksykańskiej nie pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię zupy, ta wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń