wtorek, 13 listopada 2012

MIELONKA W SŁOIKU


Jak już wcześniej wspominałam przygotowywałam dla męża słoiki na drogę (nawiasem mówiąc właśnie pojechał i mam strasznie głębokiego DOŁA). Zrobiłam dla niego mielonkę w słoiku, malutki zostawiłam w domu na skosztowanie i na pewno jeszcze nie raz zrobię takie słoiczki. Najlepiej smakują z chlebem razowym i ogórkiem kiszonym.
Skorzystałam z przepisu, który znalazłam na tym blogu.



Składniki:

-        1 kg mięsa mielonego ( ja dałam łopatkę)
-        sól
-        pieprz
-        majeranek
-        3 – 4 ząbki czosnku

Mięso zmielić, doprawić solą, pieprzem majerankiem i przeciśniętym przez praskę czosnkiem, (ilości zgodnie z upodobaniami) Tak przygotowaną masę przełożyć do 3/4 wysokości wyparzonych słoików, ułożyć tak, aby nie było wolnego miejsca między mięsem, zakręcić. Pasteryzujemy w garnku (woda do ¾ wysokości słoików) około 1 godziny. Na drugi dzień ponownie gotujemy godzinę. Ostudzone słoiki z mielonką wstawiamy do lodówki. Na dole powinna wytworzyć się galaretka, a na górze smalczyk.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz