piątek, 16 listopada 2012

ZUPA KALAFIOROWA Z PULPECIKAMI


Tak się akurat złożyło, że mój syn będzie brał udział w konkursie kulinarnym, jednym z dań, które musi przygotować to zupa, w tym czasie wystartował także konkurs kulinarny u Margarytki, dlatego korzystając z okazji i piekąc jak to się mówi „dwie pieczenie na jednym ogniu” dziś konkursowa zupa.



Składniki na zupę

-        1,5 litra bulionu (może być np. rosół z poprzedniego dnia, albo wywar z warzyw)
-        1 duża marchew
-        1 mała pietruszka
-        ½ selera
-        1 mała cebula
-        kawałek (ok 1 cm) świeżego imbiru
-        mały kalafior
-        2 płaskie łyżki kaszy manny
-        sól,
-        pieprz
-        1 płaska łyżeczka cukru
-        ½ łyżeczki soku z cytryny
-        2 łyżki śmietany
Składniki na pulpety

-        200 dag mielonego mięsa
-        ½ kajzerki
-        ½ szklanki mleka
-        1 jajko
-        ½ łyżeczki soli
-        1 łyżka kaszy manny
-        pieprz
-        przyprawa(pomidory suszone, czarnuszka, czosnek niedźwiedzi)

Marchew, pietruszkę, seler, imbir obrać i zetrzeć na tarce jarzynowej (imbir na drobniejszej, pozostałe warzywa na grubszej). Kalafiora podzielić na różyczki. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę. Bulion zagotować, wrzucić cebulkę i starte warzywa. Zagotować i dodać kalafior. Wszystko razem gotować ok 20 minut na wolnym ogniu.
Pod koniec gotowania (gdy warzywa będą już miękkie) dodać kaszę mannę i gotować jeszcze 3 minuty. Doprawić solą, pieprzem, sokiem z cytryny i cukrem. A na końcu dodać śmietany.
Kajzerkę namoczyć w mleku. Gdy zmięknie odcisnąć i dodać do zmielonego mięsa. Wsypać bułkę, kaszę, przyprawy, dodać jajko i wyrobić na gładką masę. Z masy zrobić kulki wielkości orzecha włoskiego. Tak przygotowane mięsne kuleczki ugotować w bulionie albo na parze.
Zupę wykonałam identycznie ja w przepisie, natomiast w pulpetach zamiast majeranku użyłam innej przyprawy. Wybrałam ją, bo Margerytka mówiła, że to zdecydowanie ulubiony jej przepis, który przekazała jej babcia, a jak wiadomo babcine najlepsze J. Zupka przepyszna, na pewno jeszcze nie raz zagości na moim stole. Mam również nadzieję, że dzięki niej uda się mojemu synowi, ale także i mi wygrać konkurs
Na talerz włożyć kilka mięsnych kulek i wlać zupę.





2 komentarze:

  1. Pierwszy raz robilam zupke kalafiorowa na zyczenie mojej corci. Ten przepis jest rewelacyjny, zupka smakowala celej rodzince.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo się cieszę, że smakowała :)

    OdpowiedzUsuń