wtorek, 16 lipca 2013

JAJKO W KOSZULCE

Wróciło ciepło i znowu mniej ochoty do stania w kuchni i gotowania, więc chciałam coś na szybko, no i żeby było dobre. Tym razem jajko w koszulce na fasolce szparagowej.

Sposobów na jajko w koszulce jest, co najmniej trzy, przynajmniej ja tyle znam.


Ja zrobiłam tak:
W garnku zagotowujemy wodę, do miseczki wbijamy jajko, gdy woda zaczyna wrzeć mieszamy ja łyżką, aby zrobić tzw. wir, wtedy z małej wysokości wlewamy jajko, łyżką pomagamy zawinąć białko wokół żółtka. Gotujemy około 3 minut. Jajko wybieramy łyżką cedzakową i układamy na talerzu, w moim przypadku na fasolce szparagowej. Jajko powinno wyglądać jak kulka mozzarelli (przynajmniej tak pisze w mądrych książkach kucharskich). Rzadko udaje mi się osiągnąć taki efekt, ale mimo to smakuje wspaniale.
Innym sposobem może być dodanie do wody 1 łyżki octu (lepiej ścina się wtedy białko)
Jeszcze innym sposobem może być wyłożenie miseczki, do której mamy zamiar wybić jajko, folią aluminiowa, tak by wystawała ponad brzegi miseczki, delikatnie smarujemy ją olejem (oliwą), wbijamy tam jajko, zwijamy brzegi folii i przypinamy spinaczem do brzegu garnka z gotującą wodą. Stosując taką metodę można zrobić kilka takich jajek na raz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz