czwartek, 8 sierpnia 2013

DŻEM BRZOSKWINIOWY Z KAWAŁKAMI NEKTARYNEK



Upał nie upał, przetwory robić trzeba. Dziś na tapecie były dżemy z brzoskwiń, miałam w domu również nektarynki, więc dodałam je i wyszła całkiem niezła kompozycja. Tym razem zrobiłam dżemy z kawałkami  owoców.






Składniki

-                    2 kg brzoskwiń
-                    Ok. 0,5 kg nektarynek
-                    Sok z jednej cytryny
-                    1 kg cukru
-                    Żelfiks

Brzoskwinie umyłam, wypestkowałam i rozdrobniłam, z nektarynkami zrobiłam podobnie, ale je pokroiłam na większe części. Całość wymieszałam z dwoma opakowaniami żelfiksu. Owoce zagotowałam mieszając, aby się nie przypaliły. Do gotujących dodałam 1 kg cukru i sok z jednej cytryny. Gotowałam do momentu, aż brzoskwinie się całkiem rozdrobniły, nektarynki, jako że twardsze pozostały w kawałkach. Zdjęłam z ognia i mieszałam do zaniku piany. Gorące przekładałam do słoików, zakręcałam i ułożyłam do góry dnem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz