środa, 18 września 2013

KONFITURA Z BRZOSKWIŃ

U mnie jeszcze brzoskwiniowo. Dostałam całą skrzynkę i oprócz, kompotów i dżemów, chciałam zrobić coś innego. Przeszukałam Internet w poszukiwaniu ciekawego przepisu i trafiłam na tę stronę. Wypróbowałam z niej konfiturę z brzoskwiń. 



Składniki:
-        2 kg brzoskwiń
-        80 dag cukru ( może być mniej lub więcej – to zależy od Was)
-        2 limonki
-        laska cynamonu ( ja dałam łyżeczkę cynamonu)

Brzoskwinie blanszować, obrać ze skórki, wypestkować.  Owoce pokroić w kostkę. Do garnka włożyć pokrojone owoce, zasypać cukrem, podlać odrobiną wody( niekoniecznie). Gotować na małym ogniu przez 25 - 30 minut, aż owoce zmiękną. Zostawić na noc. Owoce limonki sparzyć, obrać ze skóry i pokroić w plastry. Dodać do zimnych brzoskwiń. Wymieszać i postawić garnek na małym ogniu. Do gotującej się konfitury dodać starty cynamon. Gotować przez 10 minut. Gorącą konfiturę przełożyć do słoików. Pasteryzować przez 3 minuty.


4 komentarze:

  1. Wiesz jak narobić apetytu Wielbłądom :)
    Zapraszam na daktylową rozdawajkę :)
    Kliknij tutaj

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :), oczywiście na rozdawajkę się zapisuję. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie przetwory, przepis wart uwagi. Ja narobiłam dzisiaj powideł i już mi się nic nie chce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no smakuje ciekawie :), ja mam jeszcze do przerobienia buraczki, ale to za parę dni jak nabiorę weny :). Pozdrawiam

      Usuń