wtorek, 10 września 2013

SPAGHETTI CARBONARA

Spaghetti carbonara – przepisów na nie prawie tyle, co włoskich rodzin, ja robię zawsze z jednego przepisu i mi smakuje wybornie. To znakomite włoskie danie idealnie smakuje z włoskim winem, np. czerwone, półwytrawne włoskie wino CELEBRO.
Inspiracji kuchennych z wykorzystaniem win tej firmy szukajcie na



A ja tymczasem zapraszam na carbonarę.


Składniki

-        Makaron spaghetti
-        40 dag wędzonego boczku
-        Cebula
-        2 – 3 ząbki czosnku 
-        4 jajka
-        200 ml śmietany
-        1 łyżka startego parmezanu ( u mnie grana padano)
-        Pęczek natki pietruszki
-        Sól
-        Pieprz
-        Olej

Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu ( al dente). Na patelni podsmażyć drobno pobrojoną cebulkę, wraz z czosnkiem, dorzucić pokrojony w kostkę boczek (najlepiej pancettę –włoski boczek, ale jako, że ja nie miałam takowego, dałam najzwyklejszy wędzony boczek) i smażyć dopóki boczek trochę się nie wytopi. W tym czasie jajka, śmietanę, ser, dokładnie wymieszać, doprawić solą i pieprzem według uznania.
Ugotowany makaron, dodać do podsmażonego boczku, wymieszać. Do całości wlać masę jajeczną, dokładnie wymieszać i zestawić z ognia. Podawać od razu, wcześniej posypując sporą ilością posiekanej natki pietruszki.



3 komentarze:

  1. Prawdziwie po włosku, carbonarę robi się trochę inaczej. Zestawia się wymieszany z boczkiem makaron z gazu i wbija 1-2 jajka, miesza. Jajko się zetnie, ale nie da wrażenia jajecznicy.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak we wstępie napisałam, przepisów na carbonarę jest bardzo dużo i każdy uważa, że jego jest prawdziwy. Wrażenia jajecznicy tutaj także nie ma :)

      Usuń

  2. Mam na imię Michał i reprezentuję BLOGOWSKAZ, serwis promujący bloggerów w SocialMedia. Czarny Szczur polecił nam Twój blog, liczymy że skusisz się na błyskawiczna promocję.

    Odwiedź stronę http://blogowskaz.org, aby uzyskać więcej informacji kliknij tu

    "Z doświadczenia wiemy, że próby promocji na facebook'u mogą być czasami bardzo trudne. Potrzebujemy ludzi którzy będą klikać "Lubię to", co nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Niejednokrotnie samodzielny proces promocji w internecie może okazać się kłopotliwy i czasochłonny. Kampanie marketingowe w internecie mogą okazać się bardzo drogie, często nie potrafimy panować nad procesem, za który płacimy. Skąd więc mamy mieć pewność, że to działa? Na szczęście jest proste i darmowe rozwiązanie. Działasz szybko, skutecznie i posiadasz pełną kontrolę nad swoją popularnością. Uwierz, to się opłaca. "

    Michał Pudełko
    specjalista ds. marketingu
    Portal Blogowskaz



    OdpowiedzUsuń