poniedziałek, 9 września 2013

MALINÓWKA

W tym roku jakoś przegapiłam dużo owoców, z których można zrobić nalewki, ale jak tylko kupiłam maliny, to musiałam zrobić malinówkę.



Składniki
-        600 dag malin
-        0, 5 l wódki
-        2 łyżki miodu
-        4 goździki
-        1 szklanka cukru
Maliny wkładamy do słoja, zasypujemy cukrem, dodajemy miód i goździki i wlewamy wódkę Słój zakręcamy i odstawiamy w ciemne miejsce na około 4 tygodnie, Można od czasu do czasu poruszać słoikiem, aby cukier i miód dobrze się rozpuścił, Po 4 tygodniach nalewkę przelać przez gazę, owoce dokładnie wycisnąć również przez gazę. Nalewkę przelać do butelek. Można część owoców nie przeciskać, tylko delikatnie odsączyć, włożyć do słoiczka i zostawić jako dodatek do ciast.



2 komentarze:

  1. uwielbiam nalewki! dzis planuję zrobić dereniówkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o takiej nie robiłam ani chyba jeszcze nie piłam

      Usuń