czwartek, 17 października 2013

KOTLETY Z ZIEMNIAKÓW

Wczorajszy obiad to taki trochę smak mojego dzieciństwa. Przeglądając zeszyt z przepisami mojej babci trafiłam właśnie na kotlety z ziemniaków i przypomniałam sobie jak mi przygotowywała je mama.


Składniki

-        1 kg ziemniaków
-        1 cebula
-        1 jajo
-        2 – 3 łyżki mąki pszennej
-        Sól
-        Szczypta gałki muszkatołowej
-        pieprz
-        bułka tarta
-        olej do smażenia

Ziemniaki ugotować do miękkości. Ugotowane ziemniaki, odcedzić i przecisnąć przez praskę.
Cebulkę drobno pokroić i podsmażyć na oleju, dodać do ziemniaków, wbić jajko, dosypać mąki ( jeśli wydaje się Wam że masa ziemniaczana jest zbyt luźna można tej mąki dać ciut więcej), doprawić pieprzem, gałką muszkatołową i ewentualnie solą. Z masy formować kotlety, obtoczyć je  w bułce tartej i smażyć z obu stron na oleju. Ja podałam je z sosem ze świeżych podgrzybków.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz