czwartek, 17 października 2013

ROLADA ŚLĄSKA

Ostatnio postawiłam na śląskie dania. Dawno nie jadłam wołowiny a znalazłam w sklepie ładną i niedrogą i nie mogłam się oprzeć. Więc na talerzu gości śląska rolada ze śląskimi kluskami.




Składniki
-        5 plastrów wołowiny
-        1 - 2 cebule
-        10 plastrów boczku wędzonego
-        3 – 4 ogórki kiszone
-        Musztarda sarepska
-        Sól,
-        Pieprz,
-        Smalec
-        Mąka pszenna
-        ew. bulion wołowy


Każdy plaster wołowiny dokładnie rozbić ( najcieńsze plastry jak się da ). Gotowe plastry posypać pieprzem z obu stron a z  jednej posmarować musztardą. Odłożyć na jakieś 15 minut. Następnie na każdym plastrze układamy po dwa plastry boczku wędzonego i dwa słupki ogórka kiszonego oraz trochę cebuli pokrojonej w drobną kostkę. Roladki zawijamy (spinamy wykałaczką lub obwiązujemy bawełnianą nitką). Obtaczamy je w mące i smażymy z obu stron na smalcu. Przekładamy je potem wraz z tłuszczem do rondla, dodajemy pozostałą cebulkę, podlewamy bulionem wołowym ( można wodą) i dusimy ok. 1 – 1,5 h. Pod koniec duszenia dopiero solimy roladki. Gdy sos jest zbyt rzadki zagęszczamy go mąka. Przed podaniem wyciągnąć wykałaczki (odwinąć nitkę).
 Oczywiście nie ma śląskich rolad bez klusków śląskich.




3 komentarze:

  1. Jak zobaczyłam te kluseczki ...aż ślinka cieknie, do tego ta soczysta surówka... żyć nie umierać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. rulada mmmm pychotka

    OdpowiedzUsuń