czwartek, 17 października 2013

SAŁATKA Z PODGRZYBKÓW

Mąż dostarczył mi kolejną partię grzybów, jak zwykle trochę ususzyłam, trochę zamroziłam, zamarynowałam, zrobiłam sos i chciałam coś nowego wykombinować. Wujek Google - jak zwykle niezawodny - wskazał mi drogę do bloga Smaczna Pyza i przepisu na sałatkę z opieniek. Opieńki zastąpiłam podgrzybkami i myślę, że nic złego się nie stało. 


Składniki:

-        ok. 1 , 5 kg podgrzybków
-        1 łyżka soli do obgotowania grzybów
-        2 czubate łyżki koncentratu pomidorowego 30%
-        1/3 szklanka oleju słonecznikowego
-        1/2 strączka papryczki chili (według własnego uznania można dać więcej albo w ogóle z niej zrezygnować)
-        Po 1 dużym strąku papryki żółtej i czerwonej ( ja dałam samą czerwoną)
-        2 - 3 duże cebule
-        1/2 łyżeczki przyprawy typu Vegeta
-        1/3 łyżeczki grubo mielonego pieprzu kolorowego ( ja dałam zwykły)
-         Pęczek koperku ( to dorzuciłam od siebie)


Składniki na zalewę


-        1 , 5 szklanka wody
-        1/2 szklanki octu
-        1 łyżka soli
-        3 łyżki cukru
-        3 ziarenka ziela angielskiego
-        1/3 łyżeczki nasion gorczycy
-        3 ziarenka jałowca
-        2 liście laurowe
-        5 goździków ( ja dałam 4)

Podgrzybki wypłukać, większe pokroić i zagotować w wodzie z dodatkiem soli, przez około 5 minut, odcedzić. Z papryki usunąć gniazda nasienne i pokroić w paski, cebulę  półplasterki a chili drobno posiekać.
Składniki zalewy zagotować przez około 10 – 15 minuta potem przecedzić. W rondlu na oleju podsmażyć cebulę, dodać paprykę i papryczkę chili i smażyć jeszcze chwilę, dodać grzyby i smażyć kolejne 5 minut ( trzeba mieszać, aby się nie przypaliło). Następnie wlać zalewę, dodać koncentrat pieprz i vegetę oraz drobno posiekany koperek. Zagotować i dusić zaledwie kilka minut. Sałatkę włożyć do słoików i pasteryzować około 20 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz