niedziela, 21 października 2012

SZTUKA MIĘSA W SOSIE CHRZANOWYM


Zapewne już wiecie, że u mnie w niedziele podstawa to rosół, „bez rosołku nie byłoby niedzieli” – to słowa mojego męża. U mnie dziś był rosół wołowy, z tego też względu została mi ładna sztuka wołowiny gotowanej. Podałam ją do drugiego dania w sosie chrzanowym.


Składniki na sos
-        1 – 2 łyżki masła
-        1 łyżka mąki
-        2 szklanki bulionu
-        1 łyżka tartego chrzanu
-        3 łyżki chrzanu ze słoika
-        1 łyżka śmietany
Masło roztopić w garnku, wsypać mąkę do masła i szybko rozmieszać dodać tarty chrzan, smażyć aż uzyskamy złoty kolor, Do tak przygotowanej zasmażki wlać bulion i mieszać, aby nie zrobiły tzw. kluchy, dodać śmietanę wymieszaną z gorącym sosem, dodać chrzan ze słoika i sztukę mięsa z rosołu ciągle, mieszając gotować sos około 5 minut.
Można wcale nie dawać surowego chrzanu wtedy sos będzie delikatniejszy, a ilość chrzanu ze słoika tez zależy od naszych upodobań.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz