czwartek, 10 stycznia 2013

POSTNY BARSZCZ GRZYBOWY


Dawno już zapomnieliśmy o Wigilii, teraz karnawał i na topie są właśnie takie przepisy, ale z braku czasu w ostatnich dniach, nie zdążyłam wrzucić na bloga jeszcze świątecznych przepisów.
Dla przypomnienia trochę minionych świąt czysty barszczyk grzybowy.


Składniki
        
-        80 g suszonych prawdziwków na 3 litry wody
-        sól
-        pieprz
-        1 – 2 łyżeczki masła
-        ½ łyżeczki vegety
Grzyby namoczyć w wodzie (najlepiej do następnego dnia ), następnie wodę odlać. Wlać nową dodać przyprawy i gotować, aż barszczyk będzie esencjonalny a grzybki miękkie. Barszczyk przecedzam dodaję masło i gotuję jeszcze z 5 – 10 minut.


Z odcedzonych grzybków robię uszka.
Na masełku podsmażam drobno pokrojoną cebulkę wraz z równie drobno pokrojonymi grzybkami, doprawiam ewentualnie do smaku. Farsz zostawiam do ostygnięcia, w miedzy czasie przygotowuję ciasto na uszka ( w zasadzie nie ja a mój syn). Korzysta on z przepisu, który dostał na szkolnych praktykach.

Składniki
-        400 g mąki pszennej
-        1 – 2 jajka
-        100 – 130 cm3 woda
Z podanych składników zagnieść ciasto. Pokropić w małe kwadraciki, które faszerujemy grzybkami i lepić uszka. 


Barszczyk taki jadamy tylko raz w roku na Wigilię, ale jego smak i zapach towarzyszą mi, kiedy tylko o nim pomyślę. Tak gotowała ten barszcz moja babcia, moja mama i tak gotuję go ja.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz