czwartek, 30 maja 2013

ZUPA POMIDOROWA

Pomidorówka to jedna z moich ulubionych zup, lubię ją z makaronem, jak również z ryżem. Gotować ją można na rosole z poprzedniego dnia, jak również na żeberkach czy innym kawału mięsa. Zapewne każdy ma swój sposób na tą pyszną zupę. Mój patent na nią to przecier pomidorowy, który do niej dodaje podsmażam na maśle i właśnie taka najbardziej mi smakuje. 



Składniki:
-        2 żeberka wieprzowe (kości, lub inny kawałek mięsa)
-        2 – 3 marchewki
-        1 pietruszka
-        Kawałek selera
-        Por
-        2 – 3 gałązki lubczyku
-        Słoiczek przecieru pomidorowego (na taką ilość zupy jak ja gotuję daję słoiczek 180g)
-        1 – 2 łyżki masła
-        Sól,
-        Pieprz,
-        Ewentualnie vegeta
-        Śmietana
-        Bazylia do dekoracji, zielona pietruszka do dekoracji


Najpierw zagotowuję wodę z kością i wybieram tzw. szumowiny, potem dodaję kolejno warzywa i gotuję około 30 minut, aż warzywa będę miękkie, następnie dodaję przecier pomidorowy podsmażony na maśle, dodaję przyprawy, gotuję kolejne 10 minut i doprawiam śmietaną, zupa w zasadzie gotowa. Dzisiejszą pomidorówkę podałam z ryżem i posypałam pokrojoną bazylią.


2 komentarze:

  1. zupa straszna, bez smaku, nie polecam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy doprawia według własnego smaku i nie każdemu musi smakować to samo co mi.
      Pozdrawiam

      Usuń