niedziela, 14 października 2012

ŁAZANKI


Łazanki – oj strasznie rzadko je robię, jakoś chyba zapomniałam, że jednak są pyszne. W sobotę zastanawiałam się nad prostym obiadem, bo i sprzątania miałam masę, później jechaliśmy na urodziny do męża bratanicy, więc kombinować mi się nie chciało i przypomniałam sobie o łazankach.


Składniki
-        Makaron łazanki
-        0, 5 kg kiszonej kapusty
-        1 cebula
-        Sól
-        Pieprz
-        Liść laurowy
-        Ziele angielskie
-        Olej
-        25 dag wędzonego boczku
Kapustę odciskam i drobno kroję, następnie ją obgotowuję i odcedzam, zalewam nową wodą, dodaję 2 listki laurowe, 4 ziarenka ziela angielskiego, solę i pieprzę, gotuję do miękkości, około 50 – 60 min (zależy od kapusty), na patelni podsmażam na oleju pokrojono drobno cebulę, dodaję ugotowaną i odcedzoną kapustę, podsmażam na patelni około 5 – 10 minut. Tak przygotowana kapustę nakładam na ugotowany makaron łazanki, na wierzch daję pokrojony w kostkę i podsmażony wędzony boczek.




2 komentarze:

  1. Też lubię łazanki, tylko robię ze słodką kapustą, a nie z kiszoną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę z kiszoną, ale ze słodką też są dobre,też robiłam i przy najbliższej okazji zrobię :)

      Usuń