poniedziałek, 8 października 2012

MARYNOWANE MAŚLAKI


Wśród grzybków, które zebraliśmy wczoraj było trochę maślaków, z których zrobiłam sos, ale zostawiłam sobie odrobinę na maślaki marynowane, jeśli wyjdą dobre to sobie jeszcze dorobię, przyznam, że nie marynowałam jeszcze grzybów, więc to będzie mój pierwszy raz.



Składniki
-        Maślaki
-        Odrobinę kwasku cytrynowego
-        ½ łyżeczki soli
Zalewa
-        2 szklanki wody
-        1/2 szklanki octu
-        3 – 4 liście laurowe
-        3 – 4 ziarna ziela angielskiego
-        4 -5 ziaren pieprzu
-        Parę nasion gorczycy

Maślaki dokładnie czyszczę, obieram ze skórki i obgotowuję w wodzie przez 2 – 3 minuty, następnie odcedzam, wlewam kolejną porcję wody, solę i dodaję kwasek (oczywiście ilość składników uzależniona jest od ilości grzybów, ja miałam grzybów tylko na dwa słoiczki dżemowe) - gotuję kolejne 15 – 20 minut. Odcedzam. Gotuję zalewę i przestudzoną zalewam grzybki włożone do słoików. Pasteryzuję około 5 minut. 

2 komentarze:

  1. dziękuje za przepis też tak zrobiłam i wyszły przepyszne.
    dziękuje

    OdpowiedzUsuń