środa, 10 października 2012

ZUPA KREM Z DYNI


W sobotę na rynku zakupiłam dynię, stała sobie ze dwa dni spokojnie, ale dopadła ją moja córka i z dyni zrobił się dyniek. 


Dyniek stał spokojnie w kuchni przyglądał się moim kuchennym działaniom, aż w końcu dziś przyszedł na niego czas i dyniek zamienił się w przepyszną zupę krem.


Przepis na tą zupę zapożyczyłam sobie z tego bloga, zmodyfikowałam go trochę i krem wyszedł pierwsza klasa.
Składniki
-        Połowa średniej dyni
-        Marchewka
-        Pietruszka
-        4 ziemniaki
-        Średnia cebula
-        2 ząbki czosnku
-        ¼ łyżeczki kurkumy
-        Odrobina papryczki chili, lub chili mielone (do smaku)
-        listek laurowy,
-        4 ziarenka ziela angielskiego
-        Nać selera
-        Vegeta
-        Pieprz, sól

Dynię obrałam wydrążyłam pestki, pokroiłam w kawałki, tak samo jak i marchewkę, pietruszkę i ziemniaki, natkę selera wlałam wodę , dodałam liść laurowy, ziele angielskie, vegetę, chili, gotuje się do miękkości warzyw, w między czasie podsmażyłam na patelni pokrojoną cebulę z czosnkiem i dodałam do zupy. Przyprawiłam zupę kurkumą, solą i pieprzem do smaku. Po ugotowaniu wyciągnąć nać selera, ziele i listek. Wszystko zmiksowałam blenderem i po skosztowaniu ewentualnie jeszcze doprawiłam. Po wlaniu na talerz posypałam przyprawą (pomidory z czarnuszką i czosnkiem niedźwiedzim) oraz dodałam grzanek.
W taki oto sposób dyniek stał się zupą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz