sobota, 23 marca 2013

PIETRUSZKOWO - BAZYLIOWE PESTO


W sobotę zawsze dużo zamieszania: porządki, zakupy itd…dlatego obiad musi być szybki. U mnie dziś pesto z makaronem. Makaron kupiłam w Lidlu, wygląda obłędnie, bo jest z chili i smakuje równie dobrze. Domowe pesto w połączeniu z tym makaronem jest równie pyszne.


Składniki

-        Pęczek bazylii (kupiłam doniczkę z bazylią )
-        Pęczek pietruszki zielonej
-        50 g orzeszków pinii ( ja dostałam je od firmy Skworcu)
-        3 ząbki czosnku
-        50 g startego parmezanu (może być twardy ser żółty)
-        150 ml oliwy z oliwek
-        Odrobina octu winnego ( ja dałam 1 łyżeczkę)
-        Sól
-        Pieprz

Orzeszki pini podprażyć na patelni. Liście bazylii i pietruszki pokroić dołożyć do nich obrane i pokrojone ząbki czosnku, starty ser żółty, dolać oliwy i dokładnie zmiksować, dolać octu winnego doprawić solą i pieprzem i jeszcze raz zmiksować. Makaron ugotować według przepisu, wymieszać z przygotowanym pesto.



1 komentarz: